Management in Romania = Fotbal in Luxembourg

Romania are know-how! Romania are resursa materiala! Romania are timp! Romania are disponibilitate!

Sunt manager si nu sunt deloc mandru sa fac parte din tagma managerilor romani😦 pentru ca Romania nu are manageri!

Ma simt cum se simte un fotbalist profesionist in Liechtenstein sau Luxembourg. Fac ceva la moda, sunt cool, castig o gramada de bani, dar… nu voi califica niciodata nationala mea la vreun turneu final. Antrenorul ma intreaba ce parere am despre 4-3-3 cand, de fapt, planuieste un 6-3-1 autentic si original. Ii explic ca „stiti… ceea ce vreti dvs nu are legatura cu fotbalul…” si imi aduce aminte ca EL este Mister Antrenor, iar eu… un eventual titular, iar aerele de vedeta nu ma ajuta deloc . Daca vorbesc despre demarcare, colegii imi spun ca sunt „texte” de prin carti, daca aduc in discutie „pressing”-ul… sunt snob si ipocrit. In bar cand ma duc si vorbesc despre fotbal… oamenii rad si isi aduc aminte de cele doua elemente familiare lor din fotbal: Brazilia si Pele… Se intreaba toti cum de eu sunt implicat in asa ceva… nu vorbesc portugheza si nici nu sunt negru!

Va urma o serie de studii de caz si decizii de management analizate cu lupa!

4 responses to “Management in Romania = Fotbal in Luxembourg

  1. analogia cu fotbalul e inspirata, insa nu se potriveste in totalitate, pentru ca un antrenor nu se teme ca unul din jucatorii lui ii va lua locul…
    asta e cazul „managerilor” nostri, care tremura la gandul ca un tanar inzestrat cu aptitudini de leader ii va lua in cele din urma locul, inainte sa iasa la pensie.
    si in situatia asta se afla o groaza de companii in care cea mai mare problema, in conceptia lor, o constituie fluctuatia de personal, cand de fapt managementul defectuos este problema reala, management care determina oameni valorosi sa plece.

  2. In domeniul in care activez eu, adica vanzari, este normala fluctuatia de personal. Din punctul meu de vedere, daca un om de vanzari este pe aceeasi pozitie mai mult de 2 ani, avem o problema. De management sau o problema a omului de vanzari respectiv.
    Antrenorii nu sunt intotdeauna decidentii😉

  3. se pare ca nu am fost eu destul de clara. nu vorbeam de fluctuatiile normale de personal, ma refeream la perioade de max 3 luni
    insa am si eu o intrebare: ce anume te plaseaza pe tine de partea adevaratilor manageri din Romania?

  4. 🙂 o parere foarte buna despre mine. Nu e suficient?🙂
    O sa revin si o sa-ti spun.

Lasă un răspuns

