Vanzarea si nevoile

Dupa ce am citit post-ul de pe bastrix, mi-am amintit ce se intampla in urma cu 10 ani in domeniul vanzarilor.

Ei bine, dle profesor, atunci totul era minciuna. Singurul scop era banul, scop lipsit de orice urma de nobil, de orice urma de corect… sa nu vorbim de mijloace… total neortodoxe. Ipocrizia era foarte la pret dar nu numai la nivelul ideilor ci in tot ce se facea. Furturi, tepe, bisnitareala ieftina. Asa arata lumea vanzarilor in 96-97 cand mi-a fost prezentata. Sau cand i-am fost prezentat…

Acum lucrurile stau altfel: scopul nu mai este banul. Scopul este cat mai mult ban, iar cat mai mult ban inseamna timp mai mult. Daca timpul e mai mult, sansa ca un manipulat sa isi dea seama ca a patit-o este foarte mare… isi da seama – gata banul. Daca, in zilele noastre, un brand se pateaza… greu se mai curata. Libertatile manipulatorilor s-au restrans in mare masura.

Variantele sunt doua: 1. Il manipulezi pe om si il duci la limita confortului, acolo unde il vei si tine pe durata contractului sau 2. Avand in vedere ca oamenii habar nu au ce vor (sper sa nu ma contraziceti), este mai usor pt mine vanzator sa ii invat (ok – sa ii manipulez) sa vrea ceea ce vreau eu pentru ei.

Eu sunt adeptul variantei numarul 2. Este un fel de mica religie a vanzarilor… Oamenii nu stiu ce vor, dar stiu ca vor ceva… Oamenii obtin exact ceea ce vor! Toata lumea fericita… eu imi iau banii… toate constiintele sunt curate lacrima.

Sa nu uitam ca si credinta este generata tot de confuzie si cautare, in aceste momente isi intoarce omul privirea catre inexplicabilul credintei… Nu vreau sa merg atat de departe incat sa fac o analogie, dar ma gandeam sa va amintesc…

Lasă un răspuns

